Strony

czwartek, 11 maja 2017

Zdrowe przekąski.


Tydzień temu dowiedziałam się, że będę mamą:) To zmotywowało mnie do jeszcze większego eksperymentowania w kuchni. Choć od dawna staram się zdrowo odżywiać to wiadomość o ciąży zwiększyła mój zapał do gotowania zdrowych potraw. Dziś podzielę się z wami dwoma przepisami wyszperanymi gdzieś w Internecie, które osobiście wypróbowałam. Będzie to coś słodkiego i przekąska na lunch.




Deser z jabłkami i rabarbarem

Potrzebujemy: 
- 3 jabłka
- 3 rabarbary
- cynamon (nie jest konieczny)
- 3 łyżki cukru
- 3 łyżki zimnego masła i trochę do wysmarowania kokilek
- 1/4 szklanki mąki

1. Rabarbar i jabłka dokładnie myjemy, a następnie obieramy i kroimy w kosteczki. 



 2. Kokilki smarujemy w całości cienką warstwą masła. Na wysmarowanie kokilki wsypuję pokrojone jabłka, potem trochę posypuję cynamonem i na górę wykładam pokrojony rabarbar. Jeśli zostało nam jabłek to można je wyłożyć na górze. 





3. Teraz czas na kruszonkę. Zimne masło ugniatamy z mąką i cukrem (możemy dodać też cukier waniliowy). Tak przygotowane ciasto niezdarnie wykładamy na wierzch deseru. 


4. Deser wkładamy do rozgrzanego piekarnika. Temp. w moim piekarniku wynosiła 180 stopni, a czas pieczenia to 25 min.


5. Teraz możemy się nim zajadać. Mi najbardziej smakują na ciepło.
Jeśli nie lubisz smaku rabarbaru spróbuj ten sam przepis zrobić tylko z jabłek. Jest równie wyśmienity:)


Szybka przekąska z cukinii

- mała cukinia
- sól ziołowa lub morska
- ząbek czosnku lub czosnek sproszkowany
- oliwa 

1. Cukinię kroję w plasterki. Czosnek w drobną kosteczkę.


2. Cukinię obtaczam w  czosnku i posypuję solą ziołową. 

 
3. Warzywo wrzucam na patelnię gdzie wcześniej rozgrzałam oliwę. Smażę krótko ok 5 min. z dwóch stron

4. Polecam z pomidorkami. 

 
Smacznego:)




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawienie komentarza na moim blogu. Z pewnością odwzajemnię się wizytą na Twojej blogosferze :)